Individualna prehranska obravnava

Z optimizacijo prehrane športnik doseže:

z ustrezno prehransko strategijo pride športnik na vsak trening optimalno prehransko pripravljen, kar pomeni ustrezno energijsko in hidracijsko pripravljenost za določeno trening vadbo; za trening, z razliko od tekme, namreč ni optimalno, da je športnik prehransko vedno enako pripravljen

z optimalno prehrano v času po treningu in tekmi dosežemo kvalitetnejšo in hitrejšo obnovo energijskih zalog, hitrejšo obnovo mišic in zaželjeno adaptacijo, ki smo jo s treningom želeli doseči – določenih adaptacij na trening in s tem tudi napredka sploh ni mogoče doseči brez specifične prehranske strategije pred, med in po treningu

prehranska strategija, s katero se preprečuje utrujenost, za katero je vzrok v prehrani, in preprečevanje dehidriranosti med treningi in tekmami pomembno zmanjšujejo možnost za nastanek poškodb

za posamezno vrsto športa je značilna specifična optimalna telesna sestava, kar pomeni tako delež in razporejenost telesne maščobe kot tudi mišične mase; z ustrezno prehransko strategijo lahko dosežemo optimalno telesno sestavo za določen šport oz. se ji, glede na genetske predispozicije, kar najbolje približamo

v specifičnih športih, kjer je telesna teža ključna za uvrščanje v težnostno kategorijo (boks, judo, dvigovanje uteži itd.) ali pri športih, kjer telesna teža igra pomembno vlogo za doseganje rezultata zaradi gravitacije (skoki v višino, nordijski skoki itd.) ali pri estetskih športih, kjer je pomemben tudi izgled/figura športnika (gimnastika, umetnostno drsanje, ples, fitnes tekmovanja itd.) se žal prepogosto dogaja, da se telesno težo prilagaja na nestrokoven, za športnika škodljiv način. Obstaja namreč specifična, z znanstvenimi dokazi podprta, prehranska strategija, s katero telesno težo in izgled dosežemo:

  1. na varen način iz vidika zdravja – da ne prihaja do pomanjkanja ključnih hranil v času doseganja željene telesne teže in da športnik z napačnim pristopom ne razvije motnje hranjenja
  2. športnik ohrani zmogljivost – da je športnik ob doseženi telesni teži optimalno zmogljiv in sposoben doseči rezultate, za katere je treniral; s specifično prehransko strategijo namreč preprečimo dehidriranost, izčrpanost energijskih zalog in podhranjenost, kar bi na tekmi pomenilo slabšo zmogljivost, v najslabšem primeru pa celo ogrozilo življenje športnika, kar se v svetu športa žal tudi dogaja

z zagotavljanjem optimalne prehrane in določenih hranil pred in med treningom oz. tekmo dosežemo ohranjanje sposobnosti kot so koncentracija, zbranost, osredotočenost, hitro odzivanje itd. skozi ves trening oz. tekmo, predvsem brez padcev koncentracije v zadnjem delu tekme, kar bistveno pripomore h kvalitetnejši izvedbi športa in s tem k boljšim rezultatom in zmanjšanjem možnosti za poškodbe

z optimalno celostno prehrano, torej z zagotavljanjem vseh potrebnih hranil za ohranjanje vsakodnevnega zdravja, vplivamo tudi na boljše rezultate, saj vsak izostanek od treningov zaradi bolezni pomeni neizpopolnjen potencial športnika

prehranska dopolnila niso nujna in brezpogojna sestavina športnikove prehrane, lahko pa so v določenih športih, v določenih obdobjih, v specifičnih okoliščinah, ob izbrani dieti športnika, morda tudi zaradi zdravstvenih razlogov, pomembno hranilno dopolnilo, ki lahko ohrani zdravje, izboljša regeneracijo, poveča moč itd., kar lahko vodi k boljšim rezultatom športnika. Vendar pa je za zagotavljanje varnosti špotnika iz vidika protidopinških pravil nujno potrebno specifično znanje strokovnjaka za področje prehranskih dopolnil v športu.

V Dietetiki Roter ne prodajamo prehranskih dopolnil in tudi nismo na nikakršen način povezani s proizvajalci ali prodajalci prehranskih dopolnil, temveč zgolj svetujemo glede na individualne potrebe posameznega športnika in priporočimo varno prehransko dopolnilo, ki pa ga naša stranka po želji kupi kjerkoli na trgu. Na tak način zagotavljamo popolno neodvisnost in strokovnost prehranskega svetovanja za področje prehranskih dopolnil.